torsdag den 11. februar 2010

0 timers søvn, 3 frostpizzaer og et kattekostume.

Nogle nætter er bare dømt til at være et marathonridt udi udholdenhed. Og man kigger sig selv i spejlet og konstaterer, at dét, man ser inde på den anden side, med bare lidt god vilje, kan betegnes som intet mindre end Døden fra Lübeck (og så er det, at jeg i skrivende stund kommer til at tænke på, hvad dette "Døden fra Lübeck" egentlig er for noget... (nå - det er en anden sag))
To unger som på skift er vågen en hel nat.

Efter en sådan nat, drøner jeg tøsen i børnehave (hvor jeg til stor skræk ser, at der afholdes fastelavn dagen efter - GISP. )
Har lovet tøsen at lave en kattedragt til hende. Videre i Kvickly, hvor jeg intermistisk og med vanlig nærrighed køber lidt grej til en kattekostume... (for tro ikke, at jeg kunne finde på at købe en færdigdragt - næ nej...det stritter mod hver en overbevisning, jeg har...selv efter en nat uden søvn og med en deadline på 12 timer)

Hjem igen. Og den dejlige knejt, der heller ikke rigtig fik sovet en hel nat, vælger så lige netop at ta sig en turbo-amme-dag, hvor intet andet end mors "bab" er med til at virke søvndyssende.
Så med knejten hængende i de - efter hans mening - dertil indrettede mælkeforsyninger, får jeg kreeret et kattekostume.

Hen og hente tøsen i børnehaven. Og det er det hele værd, da jeg ser hendes ansigt i takt med at vi iklæder hende katte-outfittet, og med den dertil indkøbte fastelavnsmaling maler hendes ansigt i de helt rette kattetræk.

Men så er det også, at jeg synker om i sofaen - stadig med knejtende hængende som en sugemalle og tøsen spænende rundt i hele huset fyldt af kattemjav og kradskradslyde, og lettet kigger hen på køkkenbordet, hvor der står en pakke billige frostpizzaer, der med stor fremsynethed også røg i kurven i Kvickly.
Det kan vel også betegnes som en slags aftensmad...

Ja, sådan kan hverdagen også se ud hos undertegnede.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...