torsdag den 8. april 2010

Hvorfor egentlig BLOGGE?

Dagens tanke fra mig er: Hvorfor egentlig BLOGGE???
Sidder med kolde fødder da jeg, Gud ved af hvilken grund, ikke kan få gang i brændeovnen. Den vil bare ikke fange an! Ved siden af mig står min kaffe - UDEN mælk!! Manden Min drak det sidste i morges. Ikke at jeg ikke under ham det - hans arbejde som murer, kræver helt sikkert en mere effektiv kickstart end min dag som hjemmegående på barsel - men alligevel. Kaffen er nu ikke den samme uden mælk.
Sønnike har været et pragteksemplar og ligger nu og sover sødt i sin barnevogn. Og datteren er på miniferie hos mormor og morfar (den lille RappeDulle ville skisme ikke med hjem efter mormors fødselsdag igår, så jeg måtte drage til Christianshøj uden hende).
Tilbage til blog-spørgsmålet:
I min indbakke lå Julie Lahmes e-book "Kloge kvinders guide til Blogging", og efter en hurtig skimning af overskrifterne, kom jeg til at tænke over mit eget insitatment for at blogge. For hvorfor egentlig blogge? Havde vist oprindelig tænkt, at det skulle være min online ventil a la en dagbog, hvor alt kunne nedfælles. Men har bare fundet ud af, at jeg er alt for privat anlagt til, at smide de helt store tanker ud i cyberspace, hvor man ikke har kinamands chance for at følge deres videre færd.
Så i stedet er bloggen blevet et lille spejl af min mere fysiske hverdag. Jeg er et visuelt menneske, så jeg har en tendens til at alt skal dokumenteres i billeder. Og da det oftest er de smukke ting ting, der fanger mit øje, bliver det vist mest til en smuk blog. Et vindue med udpluk af smukke ting i min hverdag...og det er vel ikke et ret sandfærdigt billede af Frk. Hverdags hverdag. For her er da også nullermænd og hundehår på gulvet. Børn med snot i næsen og spagettisovs på blusen. Et køkkenbord der ligner Jerusalems ødelæggelse. Og jeg selv, der absolut ikke er spor overskuds-, krea-, supermorsagtig, men derimod sidder i et meget udefineret outfit af gamle joggingbukser og forvasket bluse - OG bare tæer!
Men hvorfor er det så ikke dét, jeg tager billeder af og sender ud?
Forfængelighed?? Måske..
Virkelighedsflugt?? Endnu værre...
Et simpelt behov for at omgive mig med kreativitet og smukke ting...?? Den lader jeg stå.

Dén kræver vist en tur under bruseren, så den ovennævnte hverdagsmor kan komme til at se lidt mere overskudsagtig ud inden sønnike vågner igen...

4 kommentarer:

  1. Jeg kan godt lide dine indblik i din hverdag:-) Jeg gik fra at arbejde sammen med 20 mennesker til gravid sygemeldt, til barsel og så til begyndende selvstændig, så jeg har haft det med at savne kollegaer og nærmest overfaldet min mand, når han kom hjem fra arbejde for at høre om hans dag og tale om min. Her i blog-verden får jeg min lyst styret, samt trænet i at blogge til min fremtidig arbejdsblog...

    SvarSlet
  2. vIL BARE LIGE LAVE EN PRØVE HILSEN

    SvarSlet
  3. Man har jo nok en tendens til på billedsiden at vise det smukke,- men ordets magt er jo også stor - og for mit vedkommende står ord og billeder ofte i skærende kontrast, da jeg også bruger bloggen som en ventil for det der fylder krop og sjæl...og det er ikke altid lige kønt. Men for mig giver det luft og mening, at lade tankerne flyde og til tider nedfælde dem på bloggen også...

    Hav en dejlig dag - håber du får købt lidt mælk til kaffen...

    SvarSlet
  4. Hmmmmm.....
    Der har du godt nok fat i noget.
    Hvorfor er det, at vi altid kun ser de pæne sider af hinanden?
    Hvorfor ser vi så sjældent når folk græder, bander eller er onde?
    Er det fordi, vi ikke er stolte af de sider af os selv og gerne vil fremstå som perfekte glansbilleder
    Eller er det bare fordi, vi ikke kan overskue at forevige disse sider af vores personlighed.
    At de skal være der til evig tid.....
    Til evig påmindelse om noget vi ikke ønsker at huske?

    Den tror jeg lige, at jeg vil tænke lidt nærmere over.
    Tak for indputtet ;)

    Forøvrigt!
    Super dag i søndags og hyggeligt at møde dig (selvom det ikke blev til den store sludder).
    Som dig, håber jeg også snart vi får et nyt Træf på kalenderen

    Kh
    kristine

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...