mandag den 17. maj 2010

Et forunderligt sted.

Det kan være hårdt at fylde 4 år, så derfor havde tøsen en fridag sammen med mor og Ludvig i dag. En fuldstændig FLYDEdag som indeholdt lidt af hvert: En tur til en gammel biograf, 1½ times stædighedsmaraton udi rugbrødsspisning og sidst men ikke mindst endnu en "jeg-vil-ikke-sove-og- desuden er-verden-URETFÆRDIG-maraton"
Det startede ellers så fint. Efter en dejlig rolig morgen , hvor ting fik lov at ta den tid, ting ta'r, tog vi en tur til Kjellerup og dumpede tilfældigvis ind i en gammel biograf. Bag en lille unseelig facade åbenbarede sig det fineste sted: miks af kunsthåndværk, kaffe/te specialiteter, gaveartikler og midt i det hele den hyggeligste cafe, som formåede at servere en god kop Latté og en børnevenlig kakao m. flødeskum. Det var bare HERLIGT med HERLIGT på. Med små juletræskæder og glitrende sager, sad tøsen med sin kakao og ytrede: "at det jo var et forunderligt sted". Og hvor havde hun ret. Skøn musik i højtalerne, den yderst mærkværdige blanding af alt godt for sanserne var virkelig forunderligt:-)

Så langt - så godt.
Vel hjemme igen, skulle der lidt rugbrødsmadder til. MEN TROR I TØSEN VILLE!!! Så efter lange og synes jeg selv, overbevisende argumenter, var det op på køkkenbordet og sidde dér, indtil rugbrødet var spist...Og hvem sagde STÆDIG!!? Hun sad dér med sin sølle halve mad i 1½ time. Og jeg siddende overfor hende, var ved at miste min ellers laaange tålmodighed. MEN JEG VANDT!!! Rugbrødet blev spist under mange, lange overspringshandlinger.
(og når man nu sidder dér i sin bedste pædagogiske overbevisning kommer jeg sgu altid til at tvivle lidt på mine moderlige egenskaber...for hvad gør det egentlig godt for...? Nå jo. Hun skal ha noget ordentligt at spise. Og ikke, som det efter hendes mening burde være, udelukkende slik, is og ingenting.)

Aftenens putte-trods-maraton vil jeg skåne jer for - for det var af samme skuffe - men jeg forstår ikke:
Hvad fa'en skal den fire års stædighed gøre godt for?

1 kommentar:

  1. Hej Rikke
    Tak for din hilsen på min blog.... er stadig i den fase hvor en enkelt lille kommentar får sommerfuglene til at flyve rundt i maven :o)

    Jeg ved slet ikke om jeg skal takke eller hvad, for egentlig skulle jeg i dag have skrevet ansøgninger ad pommeren til, men i stedet kom jeg til at smutte forbi her og blev så inspireret af din side så der ikke var anden udvej end selv at komme i gang med at få præget vores blog. Jeg ikke fået skrevet en eneste ansøgning, til gengæld har jeg, i mange timer:) hygget mig så meget med at designe blog.... så du får alligevel et stort TAK :o)
    KH. Jill

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...