mandag den 13. september 2010

DIY á la 1983





















Så sad jeg dér og kiggede lidt i et af gårsdagens loppefund. Bo Bedres "Børnenes Idebog" og pludselig var jeg transmogriffet tilbage til midtfirserne.

Kender I dét, at et eller andet kan gå lige i erindringens mellemgulv. En eller anden ting fremkalder et minde, noget man helt havde glemt. Og sådan fik jeg det, da jeg igen sad fordybet og fortryllet af de helt igennem "homemade items...DIY á la 1983"


Kan huske, hvordan jeg sad og drømte om at skabe alle disse skønne ting, der var vist i bogen - og ved siden af mig, sad min Moster Jette. Moster som tryllede alskens kreative påfund ud af en strømpe, noget garn og en tusch. Sådan husker jeg det i hvert fald. Der var ingen ende på hendes påfund. Ej heller var der nogen ende på min tiltro til, at hun kunne kreére ALT, hvad jeg måtte hitte på!


Hun var familiens ÆGTE KREATØSE. Hun kunne have levet af det, hvis hun havde turdet, og hvis vinden havde været mere med hende...men det var den ikke.

Det slår mig i skrivende stund, at jeg ikke har snakket rigtigt med hende i mange år...gad vide, om hun kan huske???

1 kommentar:

  1. HØRT HØRT!!
    Nu er hun da flyttet liiidt tættere på,
    så mon ikke det kan gi`tid til et lille besøg, af og til...
    Kh.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...