fredag den 3. september 2010

Husflidsmesse - en skattekiste!

Må jeg først komme med en anbefaling: Husflidsmessen en et MUST SEE, hvis du skulle komme i nærheden af Viborg.

Og hvilken messe.
Med en fredag eftermiddag til fri disposition, en Ludvig som var i usædvanligt godt humør og en fribillet i hånden, var der ligesom lagt op til en rigtig inspirationshyggetur for Frøkenen her.
Så afsted hun drog:
Og hold da Jøsses. Det var et større foretagende. Et VÆLD af stande med patchwork, scrapping, filtning, strikning, hobbysager, smykker, trædrejning, knipling, og alskens andre husflid"ninger", som jeg end ikke kender navnet på.

For en amatør-nybegynder-hæklerist som jeg, kunne jeg kun blive helt benovet over alle de dygtige damer, der sad og demonstrerede deres kunnen. Sikke en TÅLMODIGHED.
Jeg måtte selvfølgelig også et smut forbi stand nr 52, hvor Ønskefe boede. Ønskefe som havde sponseret de udloddede fribilletter, som KarenKlarbæk gav væk.

Mette (indehaver af Ønskefe) havde tid til både snak og et goddag til hende Frk. Hverdag, der nu havde været så heldig at vinde billetterne. Og jeg måtte da også lige ha et par ting med hjem fra den fine stand. Opskrifter på de skønneste små hæklerier udi konditoriets verden. Lagkagekage, muffins og andet kagegodt - og i bedste Ønskefe stil, fik jeg lige lidt "kagedrys" med (i form af nogle fine små røde perler)

Har lovet at vise resultatet frem her på bloggen, når de engang er blevet kreeret. Men hvis du vil se et sikkert fint resultat, så slå et smut forbi Ønskefe på Husflidsmessen.


2 kommentarer:

  1. Hvad skuer mit øje Rikke ..Cernit!! ...DET glæder jeg mig til at se. ;o)
    Vi ses
    Kh Lis

    SvarSlet
  2. Hej
    Ja den messe var da bare for god, vi var afsted idag, og jeg sidder stadig og prøver at fordøje alle indtrykkene, hold op en meget inspirerende dag. Ja jeg faldt også for den hæklevejledning hos ønskefen, den er bare så fin.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...