søndag den 17. oktober 2010

Re-decorating and doodling

I Livas Børnehave bruger de meget (efter min mening ALT for meget) tid på at farvelægge kopier. Prinsessekopier. Og jeg har såmænd været lidt "efter hende", får at få hendes fantasitegninger på banen igen. Men børn gør jo, som man gør - IKKE som man siger. Så mor her, måtte igang med tegningerne - i frihånd. Og GISP! Det er sørme længe siden, jeg "bare" har tegnet sådan for sjov skyld. Ladet hånden gøre arbejdet, og bare se, hvad der kommer ud på papiret. Det var en overraskende stor udfordring. Og der kom ikke så få "ARGHH-lyde" ud af min mund, imens processen var igang.
Men det er en god øvelse, kan jeg mærke. En længe glemt diciplin, som skal øves op igen. Tror der kommer håndelag ud af, at blive ved, og blive ved, og blive ved! Men med en tålmodighedstærskel nærmest lig nul, er vedholdenheden i sig selv en stor udfordring.
Faktisk skal der også lige sendes et lille tak til hende her og hende her, for at være gode forbilleder udi tegningens leg.

Og så liiige et *SUK*: UNDSKYLD HER RODER!!! Bloggen er ved at transmogriffe sig om, til det helt rigtige hyggested for mig og mine udfoldelser...men kan bare ikke rigtig finde det rette look. Så der vil forsat forekomme atmosfæriske forstyrelser herinde fra tid til anden.
God Søndag

3 kommentarer:

  1. Rigtig flot header du har fået, det skal nok blive fint ;o))

    SvarSlet
  2. Jeg nåede knap nok at læse dit indlæg færdig, før jeg i begejstring måtte sende en kommentar på dine glade damer. I like!

    Men så ser jeg at du har nævnt mig som inspiration. Tak!

    Er især vild med hende Bom Caroline i øverste række! :-)

    Bliv endelig ved!

    SvarSlet
  3. Det virker nu ellers godt, det du har kreeret. Kæmper selv med flytterod og ommøblering og gi'r dig ret i, at følelsen af 'at være hjemme' kan være svært at ramme i første hug - rigtig god omklædning ;)
    Apropo tegning og fantasi, er bogen "Krussedullebogen" måske en god idé til at få Liva-pigen på andre tanker. Ved ikke om du kender den? Du kan evt. tjekke den hos mig! God uge - efterårsferie eller ej :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...