søndag den 2. januar 2011

Så er jeg igang


Fandeme OG sgu om jeg ikke fik ryddet et hjørne oppe på loftet, fik makket staffeliet frem, tog det eneste lærred jeg havde ved hånde, og fik grundet det en omgang.
Selv maleriet tog ikke lang tid - en halv time måske...men åhh, hvilken lease for sjælen. Og i morgen skal den ha et par strøg mere, og sådan må det langsomt tage form. Jeg skal lige mærke penslen i hånden igen. Mærkelig nok, er det noget dejlig velkendt ved fornemmelsen, når den leger sig frem over lærredet.
Jeg er igang.

6 kommentarer:

  1. FANTASTISK!!
    Håber du får bidt dig fast, jeg er sikker på at, der en masse, "kunst stuff" , gemt et sted inde i hende Frk. hverdag...

    God malelyst.. og kh...

    SvarSlet
  2. Godt at høre...Ofte skal der bare lige hul på bylden, så kører det derudaf igen:) Jeg er selv gået i stå med mine malerier, selvom ideerne er der, men det handler vel om at fange lysten og drivkraften når den er der. Glæder mig til at se, hvad penslen i din hånd nu fremtryller:)

    SvarSlet
  3. Sikke en super start på det nye år... det tegner jo godt ☺ god malelyst ...

    SvarSlet
  4. Kære Mutti: Ja du må krydse fingre. Det SKAL lykkes denne gang. Det er alt for længe siden.

    Malene: Ja det er pokkers som man nogle gange skal TVINGE sig selv igang. Derfor også denne KunstKalender, som både er til jer, men også mig selv. Jeg skal ha mig en dagsorden, hvor jeg "tvinges" til at tage stilling til kunsten....ellers smutter den pludselig ud af hænderne på mig. Håber også du snart er igang igen. Må man se nogle af dine billeder?

    Maja:
    Dælme ja. NU skal der ske noget. Og det er godt at vide, der er nogen der følger med, og holder én oppe på det ;-)

    SvarSlet
  5. Sådan Rikke - du er i gang igen. Tillykke. Det er første store skridt....og du har installeret et hjørne til kreativiteten. Det er vigtigt. Skal man først stille op og frem bli'r det besværligt. Held og lykke med 'kom-i-gang' projektet. Og du kan tro jeg 'holder øje' med dig.
    Krea-kram....

    SvarSlet
  6. God idé med kunstkalenderen:) Selvfølgelig må du se mine malerier. De fleste ligger desværre på en computer, som nu er 'død', men du kan se et lille udvalg her: http://kreakriller.blogspot.com/2010/02/et-lille-udvalg-af-mine-malerier.html.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...