torsdag den 10. februar 2011

At finde sin tone

Goddag mit navn er Rikke Røjkjær og jeg er kunstner. (host hark**) Hvis I vidste, hvor svært, det er at skrive - endsige SIGE det højt, ville I ta jer til hovedet eller klaske jer på lårerne af grin.

Jeg er i den "heldige" situation at jeg skal til at genopfinde, hvad jeg vil være, når jeg bliver "stor";-) Og alt imens jeg knokler med det, arbejder jeg intenst med dét, som jeg virkelig brænder for. Nemlig kunsten!!

Min ret så forstående jobkonsulent, kiggede på mig og sagde: Når du nu bruger al din tid på kunsten, på at male, hvorfor kalder du så ikke dig selv for kunstner. Og her måtte jeg være hende svar skyldig
(og psst: nu har jeg så sagt det...eller i hvert fald skrevet det. Og er der mon noget der hedder freelancekunstner?)




Og alt imens hovedet bøvler med alt det med at blive til noget, falder det mine hænder forbavsende let, at skabe noget. Mine billeder tager form. Jeg er ved at finde min "tone" igen. Det er som at komme hjem. Pyha...at trække vejret heeelt ned i maven, når man står med penslen i hånden og maling på fingrene.

3 kommentarer:

  1. Ordene kunne ha' været mine, Rikke!
    En dejlig weekend til dig!

    SvarSlet
  2. Japp, nu är du officiellt konstnär!! Och gör massor av fina tavlor som får oss andra på bra humör :).

    /Mia :)

    SvarSlet
  3. Æj, det kender jeg også! Men jeg øver mig i at sige "det" højt...! Og tillykke til dig - DU har sagt det nu! Og med dit talent, skal du da RÅBE det ud i verden og være STOLT. Glæder mig til at se mere af dit arbejde :-)
    Go' dag. K.h. Sasia

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...