søndag den 29. maj 2011

Mangler et kort!

Jeg tror jeg trænger til, at nogen fortæller mig hvordan jeg skal gøre. Ny inspiration, ik!
Jeg har en del gamle, store malerier fra dengang for fire år siden, hvor jeg havde mit sidste malerflow af de helt store. Men nu er det som om, at jeg skal finde mig en ny vej. Og jeg prøver og prøver. Kigger mig omkring, synes at der er SÅ mange dygtige, nytænkende kunstnere in spe. Men hvor går MIN vej? Og tro mig! Jeg har haft det STORE Krakkort fremme, og nærstuderet det i håb om, at jeg faldt pladask over det der spot, hvor jeg skulle slå mig ned.
Måske ville et kursus af en en eller anden art sparke mig videre. Men det er der altså ikke lige udsigt til pt. Jeg må skabe det selv. Men hvor skal jeg lede?

Alt hvad jeg producerer her for tiden, er små skilderier. Pusse, nusse, klippe, klister sager. Men jeg  vil så gerne op i større formåt. med pensler og tusch.
Men hvor skal jeg hen?

Det må blive dagens søndagstanke, som jeg nok meget vel kan tænke nærmere over alt imens jeg maler og maler og maler...VINDUER! Mit nye atelier/havehus har et utal af sprossede vinduer, der skal males HVIDE!

7 kommentarer:

  1. Ikke fordi jeg vil gøre din tråd til en opremsning af udstillinger, men hvis du ikke kender stedet, kunne det være en fantastisk inspiration for nytænkning.

    Outsider art.... http://www.gaiamuseum.dk i Randers.

    Det er et Dagbeskæftigelsestilbud, der har præsteret at gøre den skæve og anderledes kunst fra handicappede anerkendt. Mennesker der i den grad ikke tænker "inden for boksen". Jeg blev grebet af autistens gentagende steger, den skizofrenes tænksomme natarbejde og stemningen på de åbne værksteder.

    Som du nok kan læse mellem linierne synes jeg det er super inspirerende ☺

    Håber du finder, hvad du leder efter ☺

    SvarSlet
  2. Jeg tænker mere i retningen af dine fine pusse nussede kort. Blæs dem op i stort format.Brug dem som inspiration for dine fremtidige malerier. For jeg synes der er et stort potentiale i dem.
    Mvh Kirsten

    SvarSlet
  3. Kære Maja. TUSIND TUSIND tak for indput. Elsker at blive præsenteret for nye ting. Det skal helt sikkert undersøges.

    Kære Kirsten: Ser du... jeg har selv været ude af det tankespor, og har faktisk også forsøgt. Men død og pine...jeg kan bare ikke få det skidt til at fungere i større format. Måske er jeg bare ikke tålmodig nok (det er nemlig ikke en dyd, jeg lider af) Men det er som om det går i skruddermudder for mig - men måske jeg skulle sætte mig ned til endnu en gennemtænkning.

    SvarSlet
  4. Kender udemærket til dine tanker....selv skal jeg på malekursus i 14 dage her:http://www.kunstskolenspektrum.dk/content03/content03.asp?Me01Id=2 - fordi jeg tror de kan hjælpe mig med at tænke anderledes og sparke til mine teknikker. God søndag :-)

    SvarSlet
  5. For hulan!! kommentar funktionen driller...

    Nå, men jeg prøver lige en sidste gang....

    Vil bare sige TUSIND mange tak, for tippet om GAIA museet, det vil jeg helt sikkert se om jeg kan finde, når jeg skal på sommerferie, på de kanter..
    mvh. Birthe

    SvarSlet
  6. Lyt efter i dit indre, så finder du vejen er jeg sikker på.....Helle

    SvarSlet
  7. Ja Rikke, jeg har måske et lidt andet kom-i-igang-forslag....for jeg kender situationen og bruger som regel denne lille øvelse.
    Når det går helt i stå for mig, slipper jeg tøjlerne og slår øverste etage fra, men inden jeg kaster mig løssluppent ud i løjerne, laver jeg lige et par dogmeregler til legen.....
    Eksempelvis: valg af 3-4 farver, at billedet skal indeholde skrift, at jeg kun må bruge fingrene, to penselstørrelser, spartel eller skiftevis pastos og laserende....
    Når reglerne er sat, slår jeg hjernen fra og kaster mig ud i projektet, og gør præcis hvad der først falder mig ind....vender og drejer lærredet undervejs, så man ser maleriet fra et nyt perspektiv...
    Tænk ikke....bare gør.
    Sådan en lille leg er med til at løsne og åbne for de stivnede kreative tanker og bevægelser...
    God fornøjelse, Rikke.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...