onsdag den 17. august 2011

One more...en farmorpude.

For noget tid siden var jeg hjemme hos min farfar og sortere lidt i min farmors gemmer. Hun havde simpelthen gemt ALT!! Og jeg mener: ALT. Og selvom der var mange ting, som vi "bare" måtte smide ud, var alle disse gemmer et fantastisk vue igennem et helt liv - ja endda tilbage til hendes mors (min oldemors) liv. Og det var ikke uden en vis ærbødighed at jeg stak fingrene i alle hendes sager...det føltes lidt som at snage i noget, der ikke var mit. Men ryddes op skulle der, og med min faster og mor i arbejdstøjet, fik vi da også gjort et godt indhuk i bunkerne, og der blev ryddet op og smidt ud.

Blandt andet var der STAKKEVIS af gammelt håndarbejde. Broderier, garn, duge, løbere, alskens stof -  noget velbevaret, noget helt gennemmørnet. Og jeg fik en stak med hjem, uden helt at ane, hvad dælen jeg skulle stille op med det. Men af én eller anden årsag er det enormt vigtigt for mig, at få det genbrugt på en måde, så jeg kan have det omkring mig. For jeg ved min farmor ville ha ELSKET tanken om, at nogen kunne få glæde af sagerne i den ene eller anden form.
Så det er jeg altså gået igang med. Og et af resultaterne ser du her. Endnu en pude. Broderi fra farmors gemmer. Stof fra Ikea (og egne gemmer) og nu pynter puden i mit atelier.
Det er lige som det skal være!!




3 kommentarer:

  1. Har efterhånden set en hel del, der laver lignende puder og de er vildt fede og din er absolut ingen undtagelse. Elsker tanken om at gamle minder på den måde får nyt liv. Skønt !!

    SvarSlet
  2. Rigtig fin måde at bevare minderne på!
    Husk at nyde det når du hakker af, på tjeklisten..
    KH. Mutti

    SvarSlet
  3. Dejligt tanker du lægger for dagen - broderier har fået en renæssance - men synes absolut din pude hører til wow-puderne. Super flot og helt personlig pude med minder.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...