tirsdag den 29. november 2011

Hvorfor gør DU det?

Altså: er kreativ??


Jeg har flere gange tænkt over, hvorfor dælen det er, at jeg kaster mig ud i alle mulige former for kreative påfund. Jeg drøner nettet tyndt, bliver inspireret, ideerne hober sig op, har ti forskellige ting igang på én gang.
Og nogle gange glemmer jeg helt at fordybe mig i det, jeg har i hænderne, fordi jeg inde i hovedet allerede er videre til mit næste projekt.
Og det er jo heller ikke fordi det er billigt, at kreere sagerne selv - bestemt ikke. Og markedet BUGNER af lækre sager i forvejen.
Så hvorfor: De Damer Derude, er det at DU sidder dig ned og griber strikketøjet, smider stof gennem symaskinen eller kreere andre herlige hjemmelavedeheder?

6 kommentarer:

  1. Det er den rene terapi.. - fordi jeg kan slappe af, mine fingre "hygger sig" min hjerne får lov at arbejde på et kreativt plan, mine tanker får frit spil til at bearbejde dagens indtryk, jeg glæder andre og ja... så er det super hyggeligt at kunne mødes med andre, der deler en passion jeg har. Og du har fuldstændig ret, uanset hvad vi kan finde på at lave selv, så findes det derude, men det derude mangler noget... vores personlige hånd. Et godt eksempel, tophuer er et hit i år og kan købes for 199 kr. i alverdens farver. Mit bonusdreng spurgte mig om jeg gad at strikke en til ham. Jeg sprugte om han ikke hellere ville have en købt en med det rigtige mærke i nakken... Nej, han ville hellere have mit mærke i nakken.. Sådan! Så DERFOR lader jeg mig overfalde af kreative indslag -s-
    Manden har sin fodbold, jeg har mit kreahjørne -s-

    SvarSlet
  2. det giver mig energi, glæde og overskud! Og jeg kan simpelthen ikke undvære det :D

    SvarSlet
  3. Det er det perfekte frirum - og som du selv skriver, tanker og ideer hober sig op, og står på spring konstant - sådan er det at være kreativ.

    SvarSlet
  4. Et lidt spøjst spørgsmål, eller vel egentlig ikke..
    Mit svar (og sikkert også dit) er; fordi jeg ikke kan lade være...
    Jeg tjener ikke noget på alt det jeg laver, så det er ikke det der driver værket. Jeg bliver inspireret af blogland og mine omgivelser, og tit skal tossede ideer bare prøves af bare for at se om det mon kan lade sig gøre...

    SvarSlet
  5. Liiiige netop fordi man ikke kan lade være ;)!!!

    SvarSlet
  6. Af samme grund får jeg alt for lidt søvn men jeg KAN bare ikke lade være .
    Fra på søndag er jeg i ridehuset i Århus , der har jeg en bod ikke fordi jeg bliver rig men fordi vi er mange der ikke kan lade være...:O)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...