lørdag den 3. december 2011

En hemmelig date.




For noget tid siden kom jeg til at inviterer manden på en hemmelig date, som lidt var for sjov, lidt for alvor men mest af alt bare noget, vi skulle lave sammen. Lad mig bare sige, den fik en noget blandet modtagelse.


Men ideen om de hemmelige dates holder, og derfor havde jeg taget teten til endnu en hemmelig date. Manden Min er vild med bandet TV2 og da jeg så et spot for en koncert med et jazzband feat. Steffen Brandt og Kira Skov slog jeg til.
Så længe Steffen Brandt var med, kunne det ikke gå helt galt, selvom manden ikke er så vild med jazz.

Men se, der skete noget fantastisk.
En teatersal var fyldt med små borde, hvor man kunne nyde sin rødvin eller fadøl, stemningen var uhøjtidlig men god. Og på scenen stod 6 hamrende dygtige jazzmusikere, som fyrede til tider temmelig alternativ lyd ud gennem højtalerne, ind kom Steffen Brandt og bidrog med sin tørre humør og fordanskninger af teksterne til gamle jazzklassikere og ved hans side stod Kira Skov, som slog benene væk under os, med sin diva-vampede rå stemme, som fortolkede Billie Holiday, så man følte sig hensat til en snusket tilrøget NewYorkerbar i starten af sidste århundrede.

Se, dét var en hemmelig date, der rykkede. At være sammen om noget, man ikke anede var noget.
Og vi fik et fantastisk lille minde med hjem i form af en nyudgivet vinyl, som blev signeret af kira Skov med ordene
"Til Jens og Rikke - på deres hemmelige date"

3 kommentarer:

  1. Fed & speciel oplevelse som I vil huske.

    Glædelig lørdag.

    SvarSlet
  2. HEP HEP ! ;0)..
    kh. Mutti

    SvarSlet
  3. Kira Skov er ganske enkelt vidunderlig. Har mange gange nydt hendes fortryllende stemme og tekst, både herhjemme i bilen og løbende med høredutter i ørene. Hun er vild!

    Dejligt I fik en skøn oplevelse sammen, og selv blev overrasket :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...