lørdag den 17. marts 2012

Havebogen

Da vi købte vores hus for snart tre år siden, lå der en kæææmpe mark af en græsplæne, som skulle forestille en have. Men suk* Hvilken have! Der var intet...som i INTET, der kunne gøre det ud for en hyggelig krog, endsige en lille lækker blomst. INTET!
Jorden er noget nær u-dyrk-bar. Så vi kæmper en brav kamp for at få tingene til at gro. Ting som gror som skidt og ukrudt andre steder, må give fortabt her hos os.
Lige nu hvor alting stadig er temmelig bart, er det svært at overbevise sig selv om, at vores knoklerier giver pote. Men en del af det at have have, er at drømme. Og DÉT gør vi. BIGTIME.
Og vi propper alle drømmene i vores havebog, så vi altid lige kan slå op i den og huske os selv på, at vi arbejder fremad.


5 kommentarer:

  1. Jeg synes altså i er kommet et ret pænt stykke af vejen, med fine blomsterbede, frugttræer og roser.. så bare vent og se! et par somre til, med samme ildhu,( gode ideer og masser af energi), så skal det nok blive til jeres DRØMMEHAVE..
    Kh. Mutti.

    SvarSlet
  2. En have drømme bog, er meget vigtig at have !
    Og mange bække små bliver til en stor å- jeg mener at små skridt er med til at skabe jeres drømme have :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en sød have bog du har lavet ;)Bare det at have en have er jo en gave , bare det at kunne gå ud .
    God weekend
    mette

    SvarSlet
  4. sådan en bog skal jeg vist også ha' lavet til min have, det ville jo være skidt at glemme nogle af drømmene

    SvarSlet
  5. Fin havebog. Hvert år laver jeg en bog om vores have, hvad vi planter i den og hvad vi drømmer om vi havde plads til at plante! Jeg tager så billeder af haven året igennem og sætter ind sammen med, enormt hyggeligt.
    Heldigvis kan næsten alt vokse i vores have :)

    Jeg takker for det fine ATC kort, jeg poster mit til dig i postkassen i dag. :) Har forøvrigt blogget om dit i dag :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...