torsdag den 10. maj 2012

kræv dit nærvær


Kl er 14.10 og jeg er færdig med arbejdsdagen... og jeg burde vel egentlig hente mine unger med det samme. Men i dag måtte jeg hjem og vegetere lidt. Jeg trænger til at fokuserer og finde nærværet frem. Det har været en travl uge. Måske ikke mere travl end ellers, når man kigger ud over kalenderen, men ikke desto mindre føles det som om, jeg har rendt stærkere end ellers. Så nu sidder jeg her med min cafe latte, den gode chokolade og stearinlyset tændt og forsøger at finde nærværet frem. Igår var jeg nemlig på besøg hos en tidligere kollega, som just nyder livet som efterlønner og hun mindede mig netop om nærværet....også når man nogle gange skal løbet stærk.

6 kommentarer:

  1. Nærvær er en vigtig ting, ikke kun overfor andre men absolut over en selv. Klog kollega du har. Uhm kaffe og chokolade mums :0)

    SvarSlet
  2. Lækkert med kaffe og chokolade, elsker nærvær og langsom tid.

    SvarSlet
  3. Godt at huske at trække vejret helt ned i maven.. STOP op dage burde indtænkes i en arbejdsuge hi hi..:0)
    KH Iben

    SvarSlet
  4. Ja nærværet - det er som om det kommer med alderen. Det er ihvertfald det jeg ser når jeg kigger rundt. Roen falder over en med alderen, med livserfaringen. DERFOR er det så fantastisk i alle aldre...

    SvarSlet
  5. Skønt indlæg og skøn blog - har netop 'fundet' dig! Nærværd er lykke.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...