torsdag den 17. maj 2012

Mor...

Mor!! Hvorfor er du så mærkelig i dag??
Sådan spurgte yndlingstøsen mig, da jeg temmelig stiv i betrækket satte hende igang med at rydde op på hendes værelse med en noget kommanderende tone!!

Og ja, hun fortjente vist en forklaring, for nogle gange er energien bare brugt op.

Endnu en gang har jeg måtte ligge mig med influenza, manden med og for at det ikke skal være løgn havde min yndlingstøs også ligget med hovedet i spanden i dagene op til sin fødselsdag OG på selve dagen (Har I nogen ide om hvordan fødselsdagssangen lyder i stereo fra dybet af en brækspand?? Nej vel!). Og LUDVIGEN var bare helt fra den, fordi alle husets beboere gik rundt og var MEGET korte forhovedet. 
Ak og ve. What to do?

Vi improviserede en fødselsdag med stor hjælp fra mormor og morfar ("af hjertet TAK for assistancen")
og dagen blev hevet i land uden større mén for en seksårsfødselsdagspige.

Men dagen derpå måtte jeg bare se mig selv forvandle mig til et upædagogisk uhyre efter at Ludvigen havde brugt hele morgnen på at råbe på "moooorfaaarrr" efterfulgt af skrig og skrål. Og et hus der bugnede af sygdomsspor og en nyankommen sygdom oveni alle de andre, jeg RAGER til mig. Og med en deadline der hed kl eftermiddag, hvor de sidste to unger kom hjem og sikkert trængte til lidt familiehygge, var der bare overload.

Og SÅ var det Liva ikke kunne kende sin mor. (og det kunne moren såmænd heller ikke - to tell the truth)

Og selvom jeg faktisk af princip ALDRIG!!!! belemrer mine børn med voksne-problematikker, måtte jeg simpelthen krybe til korset og fortælle tøsepigen at energibanken var på minus, når man stort set har været konstant syg i mere eller mindre grad siden jul og at ordene derfor kan komme lidt uhensigstmæssig fra borde.

Så hvis der er retfærdighed til derude, så GIV MIG SOLSKIN, GIV MIG VARME, GIV MIG GLADE RASKE BØRN
OG HOLD SÅ FOR HELVEDE ALLE DINE BAKTUSSER LANGT VÆK FRA MIG!





5 kommentarer:

  1. Jeg ville virkelig ønske jeg kunne sende jer en stor pakke med ny luft, friske vinde, rolig langsomhed og masser af overskud.
    Og en kage :-)
    Og jeg forstår din træthed, og synes det var godt, du fortalte din datter, hvorfor.

    SvarSlet
  2. Sender masser af positv overskudsenergi afsted til jer.

    SvarSlet
  3. Aj hvor er det dog træls for dig. Sender noget solskin og positiv energi i din retning. Du har næsten brug for det man i gamle dage kaldte en husmoder-afløser

    SvarSlet
    Svar
    1. Guuud ja...findes der virkelig sådan én??!!

      Slet
  4. Guid nej du/I stakler - for fanden jeg sender ingen baktusser, men kun sol og kærlighed. RIGTIG god bedring!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...