søndag den 9. september 2012

Forkuser på det smukke.

Da jeg satte mig til tasterne, var det egentlig med vanvid stående ud af øjnene over den hellige storfamilies ihh så fantastiske weekend. Men lad mig fatte mig og skrive i et nogenlunde probert sprog, som ikke gør mig til husmormoster No 1 for fuld udblæsning. Skønt den dyd kan være temmelig svær at fremtrylle i skrivende stund.

"Jamen guuuud hvor har det bare været et skønt vejr i weekenden." Ja dét kan meget vel være. Det er ikke mig der har nusset rundt udenfor og hygget i haven. Derimod har jeg haft den enestående fornøjelse af, at gøre hovedrent fra 9.15 til 15.30 blot for til min skræk at opdage, at der kl. 15.49 endnu engang var slæbt græs og sand med ind på det nyvaskede gulv. Badeværelset var pyntet med mudderfingre, små kaninlortet var drysset med let hånd, da kaninen havde fået lov til at komme indenfor i dagens anledning og køkkenbordet var umuligt at spotte under det læs af kagebagesager, som var blevet efterladt af en ellers velvillig mand, der lige ville bage en kage til kaffen. Og jo, bevares kagen smagte fantastisk. Men den var ved gud også tiltrængt efter 6 store tøjvaske, der også var hængt på snor og lagt sammen og på plads bagefter.
 Skulle der sidde en læser derude, der vender det hvide ud af øjnene over ovenstående brokBlogindlæg fra en husmodermonster i forklædning, så ja: jeg indrømmer GERNE, at det måske er et spørgsmål om manglende forventningsafstemning for weekendens indhold. Havde måske mere forestillet mig noget i retning af, at nippe lidt blomster på terassen, drikke en god kaffe, få styr på studiestart både i hoved og på skrivebord og ikke mindst læst nogle af teksterne til mandag... men Rikke: Stik brokpiben ind, du har jo ikke mindre en HALVANDEN TIME mandag formiddag inden forelæsning til at få weekendens bristede forventninger på plads og udlevet.

Derfor måtte jeg rydde væggen for collager og smække mit store billede fra sidste weekend op på ærespladsen i stuen, blot for omend bare rent mentalt, at få balance i mit ondsindede sul og tænke på den skønne opladende weekend, jeg havde sidst. Tusind tak kære kunst, for at bringe mig lidt skønhed.

4 kommentarer:

  1. hæ hæ... ja fokuser på det smukke og lad manden gå en tur med ungerne. Det er så SMUKT dit maleri!

    SvarSlet
  2. SÅDAN !! bare gi den gas Rikke det er du nemlig mega god til ;)
    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Åh Rikke, din stakkel. Sådanne dage føles det virkelig, som at spilde tiden på husmoderlige pligter, men det lyder til, at du midt i kaos og kaninpøller, fandt din egen lille oase.
    Go for it, girl.....:D

    SvarSlet
  4. Kære Rikke.

    Får du altid sagt højt, hvad du ønsker dig? Min yndlings-kloge-åge pt siger at mænd hver dag står op, for at gøre deres kvinde glad. Han skal bare lige vide hvad det er og så iøvrigt selv bestemme hvornår han vil gøre det som det kræver... En god teori, men om den holder helt, må komme an på en prøve.

    De bedste tanker og kram fra Fyn a'

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...