torsdag den 13. december 2012

Hvordan er det nu liiige...

Altså det der med julestemningen. Synes egentlig alle forudsætninger har været til stede. Sne, frostgrader, glade børn, små pakker fra nissen, julearrangementer, brunkager...ja endda julegaveindkøb, der er ordnet i tide. Alligevel synes jeg, at jeg antager samme statur som nedenstående billede...en hund med gevir med et lidt " fåret" udtryk. Og så så man mig sidde der og vente på, at julestemningen indtraf - bare sådan fra oven af. Dér hvor man slapper helt af og kan sidde i timevis med ingenting og bare høre julesange og drikke kaffe (for nej, glögg er bare ikke min kop te - hmm eller noget) Så kære julemand - bring mig kedsomhed og julestemning, når det er bedst!
 

6 kommentarer:

  1. Så er vi to, Rikke, som bare ikke kan finde julestemningen! Jeg synes også alle forudsætninger har været/er til stede, men... JUL... er det ALLEREDE JUL IGEN(?)... den kan da IKKE være lige om hjørnet! Men - det er den så... og skal vi ikke bare håbe på, at STEMNINGEN kommer snigende li-iiige så stille? Det ku' være temmelig hyggeligt... nemli'! :-)
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Tidligere i dag fald jeg over et lignende foto... [http://9gag.com/gag/6058630] De er super søde (men jeg ville nu ikke selv gi' min hund en sådan kyse på!)

      Slet
  2. Stakkels hund :)
    Tror du skal glemme alt om at komme i den "rette" stemning. tror "bare" du skal være tilstede.

    SvarSlet
  3. Julestemning, tjoee ..venter tålmodigt på at den indfinder sig..

    et lille jule fnis, JA TAK... den er da for sjov.;0) Ka du ikke nå at hækle sådan et udstyr til Buster ???

    knus " Mutti"

    SvarSlet
  4. Hmmmm.

    Jeg har det tit på samme måde. Måske er det fordi der er alt for meget man skal i den ret korte juletid og så bliver det til meget logistik og ikke så meget hygge. Nogen gange kan jeg faktisk gribe mig selv i at glæde mig til jeg en dag bliver bedstemor.

    Til gengæld elsker jeg alle de små højtidsfester: hellig tre konger, solhverv, kyndelmisse og så videre. For mig er det langt mere overskueligt og fint når det er en mere begrænset tid med få krav.

    SvarSlet
  5. Jeg er nået frem til, at grunden til at vi ALDRIG sidder stille, og "keder" os lidt i dec., er fordi vores hoveder er fulde af alle mulige ting, vi OGSÅ liiiige kunne tænke os at lave eller prøve af (for vores egen skyld). Julekortene er nu hyggeligst at lave selv, det samme gælder til og fra kortene, adventskransen må også gerne være lidt skæv og anderledes osv. osv. Med selv 3 unger/unge mennesker i huset, så er det også med at slå til, når de er i fortællerhjørnet (også selvom man liiige troede, at det var nu man skulle noget andet). Derfor øver jeg mig i, at stoppe op, kigge mig omkring når jeg rammes af de øjeblikke hvor julestemningen ikke er helt at mærke, og hvor to do listen stadig lang, OG så siger jeg til mig selv - hold k... Lotte, hvor har du da lavet mange ting allerede... Når lille juleaften kommer, så kommer den langsomt sivende sammen med juemusik, dufte og det laaaangsome tempo :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...